onsdag 17. mars 2010

Hvorfor jeg misliker slik at folk snakker til meg paa engelsk

Ja, jeg skjonner at de gjerne vil praktisere det lille de kan av engelsk og at de bare prover aa gjore oss en tjeneste slik at vi lettere skal forsta, og at de derfor later som om de ikke legger merke til at jeg svarer engelsken deres paa spansk. Men

1. det er ikke nodvendigvis fordi jeg ikke skjonner spansken jeg ser tenkende ut, jeg tar meg bare en tenkepause for aa svare bra. Jeg har skjont sporsmaalet!
2. det faar meg til aa fole meg dum og liten, og det er i folge en bok jeg leste det slemmeste man kan gjore mot et menneske
3. det gjor meg oppmerksom paa hvordan de ser paa meg: blond, uteforstaaende og ja, utlending haha
4. jeg liker og trenger faktisk aa snakke spansk
5. de snakker helt elendig og jeg skjonner dem bedre paa spansk
6. det minner meg om ekle turistselgere i Tyrkia som har lyst paa en blond og blaaoyd sommerflort.

Saa vaersaasnill, finn dere noen andre aa prate engelsk med

1 kommentar:

  1. AKKURAT!!!!
    Helt hundre og tjue prosent enig på samtlige punkter (unntatt punkt 6...)!

    Spesielt punkt 1!
    Husker hver gang jeg og vertsmoren min snakket om et klokkeslett, som jeg måtte tenke meg litt om for å finne ut om det passet, så trodde hun jeg ikke forsto hva hun sa og måtte vise meg tallet på fingrene!
    Nedtur!
    Tallene var jo noe av det jeg lærte først!
    Ble /veldig/ irritert på henne hver gang hun gjorde dette. Så irritert faktisk at jeg måtte ta det direkte opp med henne...

    Sukk, der, litt oppbygd frustrasjon...

    Håper du fortsatt har det bra :-)

    SvarSlett