onsdag 12. mai 2010

Familiekjærlighet: come and join the sircus #2

Så nå er jeg som dere sikkert har fått med dere tilbake i Villahermosa, med La Feria på gang. Det er på en måte en slags enorm martna, med boder, konserter, selgere, tivoli og folkeliv. Fredag var jeg på konsert med smørsangeren Luis Fonsi og lørdag dro jeg og så på alt som skjedde. De har sikkert et lite sirkus også, men det har ikke jeg behov for å dra på med det livet som er i huset mitt! 

For eksempel. Da jeg kom hjem fra turen var i huset, i tillegg til meg, mine to søsken og to foreldre, den syke tanta mi som gråter og klager, og sønnen som passer på henne og også klager og roper, hushjelpa, ei dame som passer på tanta mi om dagen, hunden, papegøya og de små søskenbarna mine som er her med jevne mellom rom, neida det er ikke nok, ei venninne av mama og dattera hennes sov på rommet mitt her. De hadde noen problemer, vet ikke helt hva, så de kom og ble her noen dager. Begge var kjempekoselige og jeg sover alltid hos søs uansett, så gjorde ingenting. Venninna var superjovial, kjempekoselig og hyggelig. Og drev med hekseri! Det kom folk til huset fordi hun skulle spå i kort for dem, hun leste auraer og spådde og kostet bort dårlige vibber fra tantene mine med en stor busk koriander og lime. De får ofte besøk og på søndag kom jeg hjem fra en liten tur ut med en kompis, og da var plutselig hele familien+onkler og tanter og andre primos i huset og styret med kaker, øl og masse taco og TVen for å feire morsdagen 10. mai. I går ble den syke tanta mi veldig syk og måtte dra på sykehuset. Og i natt lå de små søskenbarna mine over, og midt på natta begynner han minste på 2 å gråte hysterisk vilt fordi han våknet og ikke så moren sin og ble skremt, og siden vi alle sammen alltid sover i den enorme senga til Jhoana var det jo kjempegøy... Halv tre sluttet han, tror jeg, da moren kom. Hurra. 

Verste er at det er egentlig ganske gøy ;) 

De er litt søte også da :) 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar