onsdag 3. mars 2010

Slow dancing in a burning room

- om dere skjønner hva jeg mener?
Tiden går fort og snart er alt borte og støv og gode minner, men jeg klarer ikke danse spesielt fortere.

Ellers har jeg litt forskjellig gode dårlige ehmm nyheter! I følge papi skal jeg bytte familie engang til, ifølge søs og mami nei. Håper på det siste, for 1. jeg trives jo kjempegodt! og 2. den potensielle faren min er veldig nervøs og mer streng. Selv om den familien sikkert og har sine plusser, satser jeg på at vi jentene får gjennom viljen vår:)

<3

Om mindre enn 3 uker kommer m&p&andy, det blir kows :)

Minus hun til høyre, som vil bli savnet :)

Vi har fått en ny brasiliansk utvekslingselev i området, hun bor i Cardenas som er ca 30 min utenfor Villa. Vi dro å hentet henne på flyplassen og så på velkomstfesten hennes i Cardenas. Alle ble vi 1. helt misunnelige på DEN velkomsten med mariachi og tamburiner og alt mulig og 2. helt sånn: "vi vil også komme på nytt og ha hele 11 måneder foran oss.. vi vil også nettopp ha kommet" og så ble det litt depping.


Vi dro til en Pemex-"by". Der ble vi foret med kjeks og brus og hypre under foredrag med tall og bokstaver vi ikke skjønte, ellers var det helt småkjedelig og litt spennende :)


Meksikanere elsker å vise fram landet sitt, og tabasqueñere ELSKER Cancun. (Klassevenner teller dagene til påske når de skal dra dit alene med vennegjengen) Så da en rotaryonkel fant ut at vi ikke skulle til Cancun, bestemte han seg for at det måtte gjøres noe med, og holder nå på å få igang en tur dit i slutten av mai.

Plis, la det bli noe av! 

En av de tyske jente her er nå på noe som ligner på en Fedondiett som består av rent kjøtt, kylling, vann og chicarron for de som vet hva det er(baconcrisp-aktig). Ugh. Selv om siste veiing ikke var gøy, er jeg ikke så desperat. Nå har jeg begynt å trene igjen og klarer nesten ikke gå av de stive og støle musklene mine.

Har utsatt hjemreisen 3 dager, fra den 8. til den 11. Så det ser ut til at rundt klokken 23 den 12. juli puster jeg grønn Norgeluft igjen.

Vi dro på familietur til en elv :) 

Og til slutt en liten funfact: Alle dere der hjemme mobber meg for at jeg spiser grillpølsene rå. Men her er det faktisk normalt! De lager hot dogs av rå/røkte pølser og ingen sier noe. Bare så dere vet det :)


Hey ho'
Let's go 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar