tirsdag 25. mai 2010

Lessons Learned

I tillegg til språk og kultur, er det ganske mye annen nyttig læring man får med seg på veien. Feks har jeg lært og blitt flinkere til å

- Presentere meg selv, Julies Hvem/Hva/Hvor
- Tåle at det snakkes om meg, foran meg, gjerne uten at jeg skjønner alt
- Svare på de akkurat samme spørsmålene hundre ganger
- Svare på teite spørsmål
- Gjøre ting som egentlig er litt flaut
- Takle flaue episoder
- Gjøre feil og få kritikk
- Nyte livet
- Vente
- Si nei
- Ikke frike ut fordi jeg ikke kan være med på alt
- Pynte meg
- Ha neglene fine
 - Dusje ( luftfuktighet + varme = svetting = gjennomsnittling dusjing 2 ganger om dagen)
- Danse (salsa og reagetton)
- Sove i timene
- La andre leve sitt liv som de vil (men får jeg med meg sladderet er det enda bedre;))
- Stole på at ting går bra til slutt
- Gå videre
- Leve mens jeg mangler ting
- Vaske klær for hånd
- Gå i hæler
- Tro på det jeg kan og vet
- Ta ansvar for det jeg vil få til
- Kjenne på magefølelsen
- Å stå for det jeg gjør
- Henge med alle typer folk, også de jeg ikke går best med
- Å skrive planer inn i planleggeren med blyant

Dårligere har jeg blitt til alt som har med skole å gjøre, trening og mat. Men det får bare være.

Jeg har fortsatt ikke lært å tegne som min kjære danske, Pernille
Eller å løse integraler som har svar lengre enn de starter

But who cares? :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar